Георгиева, Елица
Социалното учене и извънкласните дейности [Електронен ресурс]
2021
Издателство Тракийски университет - ДИПКУ
978-954-691-098-1 [isbn]
Book
bul
образователни системи; извънучилищна среда; извънкласни дейности; социалното учене
Настоящата монография се базира на емпиричната част от дисертационно изследване, проведено в периода от 2014 - 2018 г. Водещата идея е съпоставителния анализ на образователните системи в Австрия и България. Книгата е резултат на една лична гледна точка в резултат на дългогодишни наблюдения и опит от позицията, както на пряк участник (като родител) , така и на преподавател и изследовател. Книгата засяга болезнени теми във връзка с образованието. В някои отношения представените случаи, факти и изводи са в разрив, с представите на непреките участници за образованието в Западните страни. Резултатите от анкетното проучване предлагат съвсем друга гледна точка в контекста на ценностната система на изследваните групи. Обект на проучването е извънучилищната среда, т.н "свободно време"- доколко извънучилищната дейност може да подпомогне изграждането на една хармонична личност, да намали напрежението, да допълни пропуснатото. Изводите от задълбоченото емпирично изследване поставят много въпроси, дават обяснение на необясними явления в училищния живот и в т.н свободно време. Целта на проучването е да предизвика размисъл, които да доведе до конкретни действия от страна на педагога и родителя в името и за благото на Детето.