Citation link:
  • Школска педагогіа, или методическо рѫководство за учителите и управителите на народните школи / Ч. 1 -. Обща методика.
    • [Корица и начални страници]
      • [Предна корица]
      • [Преден форзац]
      • [Авантитул]
      • [Контратитул]
      • [Титул]
      • [Посттитул]
    • [Посвещение]
      • [с.I]
      • [с.II]
    • Предговоръ
      • [с.III]
      • [с.IV]
      • [с.V]
      • [с.VI]
    • Уводъ
      • [с.1]
      • [с.]2
    • Обща Методика. I. Целта на народошколското обученіе сѫ прозорливостта и упражненіето, и чрезъ нихъ отхраната
      • 1. Како се добива прозорливостта чрезъ предметното обученіе
        • [с.]3
        • [с.]4
        • [с.]5
        • [с.]6
        • [с.]7
        • [с.]8
      • 2. Како се добива прозорливостта чрезъ упражненіето
        • [с.]9
        • [с.]10
        • [с.]11
        • [с.]12
      • Како трябва да се действува вѫрху отхраната чрезъ прозорливостта и упражненіето
        • а. Чрезъ прозорливостта
          • [с.]13
          • [с.]14
          • [с.]15
          • [с.]16
          • [с.]17
        • б. Чрезъ упражненіето
          • [с.]18
          • [с.]19
        • в. Всичкіѫтъ школски животъ трябва непосредствено да произхожда вѫрзъ учениците отхранително вліяніе
          • [с.]20
          • [с.]21
        • г. Всичкото обученіе трябва да праве ученикѫтъ енергиченъ
          • [с.]22
          • [с.]23
          • [с.]24
          • [с.]25
    • II. Всяко обученіе трябва да е наглядно
      • [с.]26
      • [с.]27
      • 1., Навсякѫде, гдето е необходимо за разумяването на содѫржаніето, да се употребляватъ наглядны средства
        • [с.]28
        • [с.]29
        • [с.]30
      • 2., Наглядността трябва да изостре умѫтъ на ученикѫтъ за добро улавяніе
        • [с.]31
      • 3., Многу наглядности мож’ да се добіать и произведатъ само со ухото. Тука се отнася най-више приказваніето, читаніето и пееніето
        • [с.]32
        • [с.]33
        • [с.]34
      • 4., Содѫржаніето на обученіето трябва да е наглядно
        • [с.]35
        • [с.]36
        • [с.]37
        • [с.]38
        • [с.]39
      • 5. И разумяваніето на содѫржаніето трябва да става наглядно
        • [с.]40
    • III. Всичко обученіе трябва да упражнява учениците въ мисленіето
      • 1., Основаніе
        • [с.]41
        • [с.]42
        • [с.]43
        • [с.]44
        • [с.]45
        • [с.]46
      • 2., Извѫршваніе
        • [с.]47
        • [с.]48
        • [с.]49
        • [с.]50
        • [с.]51
    • IV. Формално образованіе
      • 1., Що се разумява подъ формално образованіе
        • [с.]52
      • 2., До колку мож’ да бѫде формалното образованіе задача на народното школо
        • [с.]53
        • [с.]54
        • [с.]55
        • [с.]56
        • [с.]57
        • [с.]58
        • [с.]59
        • [с.]60
        • [с.]61
        • [с.]62
        • [с.]63
        • [с.]64
        • [с.]65
      • 3. Како се добива формалното образованіе
        • [с.]66
        • [с.]67
        • [с.]68
        • [с.]69
        • [с.]70
        • [с.]71
        • [с.]72
    • V. Психологически правила за обученіето
      • 1.,Обученіето да се омиле на децата
        • [с.]73
      • 2.,Содѫржаніето за обученіето да се взима отъ тія крѫгове на животѫтъ, на които принадлеже детето
        • [с.]74
        • [с.]75
      • 3.,Количеството и качеството на обученіето да сѫ строго соразмярни со изпѫлнителната способность на учениците
      • 4.,Обработнаніето на обученіето да соотговаря на природната духовна работностъ на детето
        • [с.]76
        • [с.]77
        • [с.]78
        • [с.]79
      • 5.,Различните душевни способности на детето да се развиватъ и усовѫршенствуватъ взаимно
        • [с.]80
        • [с.]81
        • [с.]82
        • [с.]83
        • [с.]84
        • [с.]85
        • [с.]86
        • [с.]87
        • [с.]88
        • [с.]89
        • [с.]90
        • [с.]91
        • [с.]92
        • [с.]93
    • VI. Сосредоточваніето на обученіето
      • [с.]94
      • 1.,Да се ограниче учебната матеріа добре количествено
        • [с.]95
        • [с.]96
        • [с.]97
        • [с.]98
        • [с.]99
      • 2.,Да се избере учебната матеріа добре качествено
        • [с.]100
        • [с.]101
        • [с.]102
        • [с.]103
      • 3.,Да се навожда учебната матеріа, гдето трябва, и една обучителна гранка да се допѫлнява отъ друга и да служе на общата целъ
        • а.,Да се навожда учебната матеріа, гдето трябва
          • [с.]104
          • [с.]105
          • [с.]106
          • [с.]107
        • б.,Да се свѫрзатъ обучителните гранки една съ друга и да допѫлняватъ една друга
          • [с.]108
          • [с.]109
          • [с.]110
    • VII. Повтореніе и изпитаніе
      • 1. Повтореніе
        • [с.]111
        • [с.]112
        • [с.]113
      • 2. Изпитаніе
        • [с.]114
        • [с.]115
    • VIII. Що иска хигіената отъ народното школо
      • 1., Школскіѫтъ плацъ
      • 2., Школското зданіе
        • [с.]116
        • [с.]117
      • 3., Направата на чиновете
        • [с.]118
        • [с.]119
        • [с.]120
      • 4., Пѫлнотата и наряжданіето на классната соба
        • [с.]121
        • [с.]122
      • 5. Воздухѫтъ въ классните соби
        • [с.]123
        • [с.]124
        • [с.]125
        • [с.]126
        • [с.]127
        • [с.]128
        • [с.]129
      • 6. Светлостта въ классните соби
        • [с.]130
        • [с.]131
      • 7. Сяданіето на учениците въ классѫтъ
        • [с.]132
      • 8. Паузите (почивките) въ школото
        • [с.]133
        • [с.]134
        • [с.]135
      • 9., Игрите на децата вѫнъ и вѫтре въ школото
        • [с.]136
        • [с.]137
        • [с.]138
        • [с.]139
        • [с.]140
        • [с.]141
        • [с.]142
        • [с.]143
        • [с.]144
        • [с.]145
      • 10., Наказанята въ школото
        • [с.]146
        • [с.]147
        • [с.]148
        • [с.]149
        • [с.]150
        • [с.]151
      • 11., Вода за піеніе
      • 12., Заходниците
        • [с.]152
      • 13., Още някои предувардваня
        • [с.]153
    • IX. Школската властъ
      • [с.]154
      • [с.]155
      • 1. Светскіѫтъ Советъ
        • [с.]156
      • 2. Местніѫтъ Смесенъ Советъ
        • [с.]157
        • [с.]158
        • [с.]159
      • 3.,Школскіѫтъ инспекторъ
        • [с.]160
    • X. Учените собраня
      • [с.]161
      • 1. Школскіѫтъ Советъ
        • [с.]162
        • [с.]163
        • [с.]164
      • 2. Учителскіѫтъ соборъ
        • [с.]165
        • [с.]166
      • 3. Инспекторскіѫтъ соборъ
        • [с.]167
        • [с.]168
    • Содѫржаніе
      • [с.169]
      • [с.170]
      • [с.171]
      • [с.172]
    • [Последни страници и корица]
      • [Заден форзац]
      • [Задна корица]