- Школска педагогіа, или методическо рѫководство за учителите и управителите на народните школи / Ч. 1 -. Обща методика.
- [Корица и начални страници]
- [Предна корица]
- [Преден форзац]
- [Авантитул]
- [Контратитул]
- [Титул]
- [Посттитул]
- [Посвещение]
- [с.I]
- [с.II]
- Предговоръ
- [с.III]
- [с.IV]
- [с.V]
- [с.VI]
- Уводъ
- [с.1]
- [с.]2
- Обща Методика. I. Целта на народошколското обученіе сѫ прозорливостта и упражненіето, и чрезъ нихъ отхраната
- 1. Како се добива прозорливостта чрезъ предметното обученіе
- [с.]3
- [с.]4
- [с.]5
- [с.]6
- [с.]7
- [с.]8
- 2. Како се добива прозорливостта чрезъ упражненіето
- [с.]9
- [с.]10
- [с.]11
- [с.]12
- Како трябва да се действува вѫрху отхраната чрезъ прозорливостта и упражненіето
- а. Чрезъ прозорливостта
- [с.]13
- [с.]14
- [с.]15
- [с.]16
- [с.]17
- б. Чрезъ упражненіето
- [с.]18
- [с.]19
- в. Всичкіѫтъ школски животъ трябва непосредствено да произхожда вѫрзъ учениците отхранително вліяніе
- [с.]20
- [с.]21
- г. Всичкото обученіе трябва да праве ученикѫтъ енергиченъ
- [с.]22
- [с.]23
- [с.]24
- [с.]25
- а. Чрезъ прозорливостта
- 1. Како се добива прозорливостта чрезъ предметното обученіе
- [Корица и начални страници]
- [с.]26
- [с.]27
- 1., Навсякѫде, гдето е необходимо за разумяването на содѫржаніето, да се употребляватъ наглядны средства
- [с.]28
- [с.]29
- [с.]30
- 2., Наглядността трябва да изостре умѫтъ на ученикѫтъ за добро улавяніе
- [с.]31
- 3., Многу наглядности мож’ да се добіать и произведатъ само со ухото. Тука се отнася най-више приказваніето, читаніето и пееніето
- [с.]32
- [с.]33
- [с.]34
- 4., Содѫржаніето на обученіето трябва да е наглядно
- [с.]35
- [с.]36
- [с.]37
- [с.]38
- [с.]39
- 5. И разумяваніето на содѫржаніето трябва да става наглядно
- [с.]40
- 1., Основаніе
- [с.]41
- [с.]42
- [с.]43
- [с.]44
- [с.]45
- [с.]46
- 2., Извѫршваніе
- [с.]47
- [с.]48
- [с.]49
- [с.]50
- [с.]51
- 1., Що се разумява подъ формално образованіе
- [с.]52
- 2., До колку мож’ да бѫде формалното образованіе задача на народното школо
- [с.]53
- [с.]54
- [с.]55
- [с.]56
- [с.]57
- [с.]58
- [с.]59
- [с.]60
- [с.]61
- [с.]62
- [с.]63
- [с.]64
- [с.]65
- 3. Како се добива формалното образованіе
- [с.]66
- [с.]67
- [с.]68
- [с.]69
- [с.]70
- [с.]71
- [с.]72
- 1.,Обученіето да се омиле на децата
- [с.]73
- 2.,Содѫржаніето за обученіето да се взима отъ тія крѫгове на животѫтъ, на които принадлеже детето
- [с.]74
- [с.]75
- 3.,Количеството и качеството на обученіето да сѫ строго соразмярни со изпѫлнителната способность на учениците
- 4.,Обработнаніето на обученіето да соотговаря на природната духовна работностъ на детето
- [с.]76
- [с.]77
- [с.]78
- [с.]79
- 5.,Различните душевни способности на детето да се развиватъ и усовѫршенствуватъ взаимно
- [с.]80
- [с.]81
- [с.]82
- [с.]83
- [с.]84
- [с.]85
- [с.]86
- [с.]87
- [с.]88
- [с.]89
- [с.]90
- [с.]91
- [с.]92
- [с.]93
- [с.]94
- 1.,Да се ограниче учебната матеріа добре количествено
- [с.]95
- [с.]96
- [с.]97
- [с.]98
- [с.]99
- 2.,Да се избере учебната матеріа добре качествено
- [с.]100
- [с.]101
- [с.]102
- [с.]103
- 3.,Да се навожда учебната матеріа, гдето трябва, и една обучителна гранка да се допѫлнява отъ друга и да служе на общата целъ
- а.,Да се навожда учебната матеріа, гдето трябва
- [с.]104
- [с.]105
- [с.]106
- [с.]107
- б.,Да се свѫрзатъ обучителните гранки една съ друга и да допѫлняватъ една друга
- [с.]108
- [с.]109
- [с.]110
- а.,Да се навожда учебната матеріа, гдето трябва
- 1. Повтореніе
- [с.]111
- [с.]112
- [с.]113
- 2. Изпитаніе
- [с.]114
- [с.]115
- 1., Школскіѫтъ плацъ
- 2., Школското зданіе
- [с.]116
- [с.]117
- 3., Направата на чиновете
- [с.]118
- [с.]119
- [с.]120
- 4., Пѫлнотата и наряжданіето на классната соба
- [с.]121
- [с.]122
- 5. Воздухѫтъ въ классните соби
- [с.]123
- [с.]124
- [с.]125
- [с.]126
- [с.]127
- [с.]128
- [с.]129
- 6. Светлостта въ классните соби
- [с.]130
- [с.]131
- 7. Сяданіето на учениците въ классѫтъ
- [с.]132
- 8. Паузите (почивките) въ школото
- [с.]133
- [с.]134
- [с.]135
- 9., Игрите на децата вѫнъ и вѫтре въ школото
- [с.]136
- [с.]137
- [с.]138
- [с.]139
- [с.]140
- [с.]141
- [с.]142
- [с.]143
- [с.]144
- [с.]145
- 10., Наказанята въ школото
- [с.]146
- [с.]147
- [с.]148
- [с.]149
- [с.]150
- [с.]151
- 11., Вода за піеніе
- 12., Заходниците
- [с.]152
- 13., Още някои предувардваня
- [с.]153
- [с.]154
- [с.]155
- 1. Светскіѫтъ Советъ
- [с.]156
- 2. Местніѫтъ Смесенъ Советъ
- [с.]157
- [с.]158
- [с.]159
- 3.,Школскіѫтъ инспекторъ
- [с.]160
- [с.]161
- 1. Школскіѫтъ Советъ
- [с.]162
- [с.]163
- [с.]164
- 2. Учителскіѫтъ соборъ
- [с.]165
- [с.]166
- 3. Инспекторскіѫтъ соборъ
- [с.]167
- [с.]168
- [с.169]
- [с.170]
- [с.171]
- [с.172]
- [Заден форзац]
- [Задна корица]