Citation link:
  • Методика - основни въпроси на обучението по български език и литература в началното училище / Ст. Здравкова и др.
    • Предна корица
    • Заглавна страница
      • Гръб заглавна страница
    • ДЯЛ ПЪРВИ. УВОД В МЕТОДИКАТА
    • НАУЧЕН СТАТУТ НА МЕТОДИКАТА. ПРЕДМЕТ И ЗАДАЧИ НА МЕТОДИКАТА
      • 1. Определяне предмета на методиката
        • стр. 4
      • 2. Задачи на методиката
        • стр. 6
      • 3. Методи на изследване
        • стр. 8
      • 4. Методиката и другите науки
        • стр. 10
        • стр. 11
        • стр. 12
        • стр. 13
    • СПЕЦИФИКА НА УЧЕБНИЯ ПРЕДМЕТ БЪЛГАРСКИ ЕЗИК И ЛИТЕРАТУРА (ЧЕТЕНЕ)
      • стр. 15
      • стр. 16
      • стр. 17
      • стр. 18
      • стр. 19
      • стр. 20
      • стр. 21
      • стр. 22
      • стр. 23
      • стр. 24
      • стр. 25
      • стр. 26
      • стр. 27
      • стр. 28
      • стр. 29
      • стр. 30
      • стр. 31
    • ПОДХОДИ В КОНСТРУИРАНЕТО НА УЧЕБНИЯ ПРЕДМЕТ ПО РОДЕН ЕЗИК В НАЧАЛНОТО УЧИЛИЩЕ
      • 1. Енциклопедичен подход
        • стр. 33
        • стр. 34
      • 2. Филологически подход
        • стр. 36
        • стр. 37
        • стр. 38
      • 3. Комплексно-интегрален подход с комуникативна ориентация
    • ДЯЛ ВТОРИ. ОБУЧЕНИЕ В НАЧАЛНА ГРАМОТНОСТ
      • Обучението в начална грамотност. Понятие за начална грамотност
      • Принципни изисквания при подбора на метода за ограмотяване
        • стр. 42
        • стр. 43
    • ПСИХОЛОГИЧЕСКИ И ЛИНГВИСТИЧЕН ПРОФИЛ НА СЪВРЕМЕННОТО ОГРАМОТЯВАНЕ
      • стр. 45
      • стр. 46
      • стр. 47
      • стр. 48
      • стр. 49
      • стр. 50
      • стр. 51
      • стр. 52
      • стр. 53
      • стр. 54
    • ЗВУКОВ АНАЛИТИКО-СИНТЕТИЧЕН МЕТОД
      • Възникване и развитие
        • стр. 56
        • стр. 57
      • Същностни особености на звуковия аналитико-синтетичен метод
        • стр. 59
        • стр. 60
        • стр. 61
        • стр. 62
      • Единство на анализ и синтез - съотношение и взаимодействие
        • стр. 64
        • стр. 65
      • Основна четивна единица - сричката
        • стр. 67
        • стр. 68
        • стр. 69
      • Единство на четенето и писането - състояние,проблеми, перспективи
        • стр. 71
        • стр. 72
    • АЛТЕРНАТИВНИ МЕТОДИ ЗА ОГРАМОТЯВАНЕ
      • 1. Сугестопедично обучение в грамотност
        • стр. 74
      • 2. Обучение на децата в грамотност по системата на ПГО
        • стр. 76
        • стр. 77
        • стр. 78
        • стр. 79
        • стр. 80
    • СИСТЕМА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО НАЧАЛНА ГРАМОТНОСТ
      • 1. Предбуквен (добуквен, звуков)
        • стр. 82
        • стр. 83
      • 2. Буквен период
        • стр. 85
      • 3. Следбуквен период
    • УРОЦИТЕ ПО НАЧАЛНА ГРАМОТНОСТ
      • Общи изисквания към уроците по начална грамотност
      • Примерна структура на уроците по начално четене
        • стр. 89
        • стр. 90
      • Примерна структура на уроците по начално писане
        • стр. 92
    • БУКВАРЪТ - ПЪРВИ ДЕТСКИ УЧЕБНИК
      • Общотеоретични изисквания при съставяне на буквара
        • стр. 94
        • стр. 95
      • Характеристика на съвременния буквар и методически насоки на работа с него
        • стр. 97
      • Характеристика на предбуквената част на буквара
        • стр. 99
        • стр. 100
        • стр. 101
        • стр. 102
        • стр. 103
        • стр. 104
        • стр. 105
        • стр. 106
        • стр. 107
    • ПРИЕМСТВЕНОСТ В РОДНОЕЗИКОВОТО ОБУЧЕНИЕ МЕЖДУ ДЕТСКАТА ГРАДИНА И ПЪРВИ КЛАС
      • Същност на приемствеността
        • стр. 109
        • стр. 110
      • Аспекти на приемствеността
        • стр. 112
        • стр. 113
        • стр. 114
        • стр. 115
        • стр. 116
      • Някои проблеми на настоящия етап
        • стр. 118
        • стр. 119
    • ДЯЛ ТРЕТИ. ЛИТЕРАТУРНО ОБУЧЕНИЕ
    • ТЕОРЕТИКО-ЛИТЕРАТУРЕН И ПСИХОЛОГИЧЕСКИ ПРОФИЛ НА СЪВРСЪВРЕМЕННОТО ЛИТЕРАТУРНО ОБУЧЕНИЕ В НАЧАЛНИТЕ КЛАСОВЕ
      • стр. 121
      • стр. 122
      • стр. 123
      • стр. 124
      • стр. 125
      • стр. 126
      • стр. 127
      • стр. 128
      • стр. 129
      • стр. 130
      • стр. 131
      • стр. 132
      • стр. 133
    • ХАРАКТЕР И ОСОБЕНОСТИ НА СЪВРЕМЕННОТО ОБУЧЕНИЕ ПО ЧЕТЕНЕ В НАЧАЛНИТЕ КЛАСОВЕ
      • стр. 135
      • стр. 136
      • стр. 137
      • стр. 138
      • стр. 139
      • стр. 140
      • стр. 141
      • стр. 142
    • СПЕЦИФИКА В МЕТОДИЧЕСКАТА РАБОТА С РАЗЛИЧНИ ЖАНРОВЕ ЛИТЕРАТУРНИ ПРОИЗВЕДЕНИЯ
      • 1. Жанрова същност на битовите народни приказки и специфика в методическата работа с тях
        • стр. 144
        • стр. 145
        • стр. 146
        • стр. 147
      • 2. Жанрови особености на разказа и специфика в методическата работа при изучаването му в началните класове
        • стр. 149
        • стр. 150
        • стр. 151
        • стр. 152
    • ИЗУЧАВАНЕ НА ЛИРИЧЕСКИ ПРОИЗВЕДЕНИЯ В НАЧАЛНАТА УЧИЛИЩНА ВЪЗРАСТ
      • Особености на лирическите произведения
        • стр. 154
        • стр. 155
      • Специфични упражнения за работа върху лирически произведения
        • стр. 157
        • стр. 158
        • стр. 159
    • ИЗВЪНКЛАСНОТО ЧЕТЕНЕ В НАЧАЛНОТО УЧИЛИЩЕ
      • 1. Цел, задачи и съдържание на обучението по извънкласно четене
        • стр. 161
      • 2. Етапи във формирането на читателска самостоятелност в I-IV клас
        • стр. 163
        • стр. 164
      • 3. Форми за педагогическо ръководство на самостоятелното детско четене в началните класове
      • 4. Методи и похвати за обучение по извънкласно четене
        • стр. 167
        • стр. 168
    • ДЯЛ ЧЕТВЪРТИ. ЕЗИКОВО ОБУЧЕНИЕ
    • СЪВРЕМЕННОТО ЕЗИКОВО ОБУЧЕНИЕ В I-IV КЛАС
      • Подходи в съвременното езиково обучение в I-IV клас
        • стр. 170
        • стр. 171
      • Цел и задачи на обучението по български език
      • Учебно съдържание
        • стр. 174
        • стр. 175
    • ФОРМИРАНЕ НА ГРАМАТИЧЕСКИ ПОНЯТИЯ
      • стр. 177
      • стр. 178
      • стр. 179
      • стр. 180
      • стр. 181
      • стр. 182
    • УРОКЪТ ПО БЪЛГАРСКИ ЕЗИК
      • 1. Същност на урока. Видове уроци
        • стр. 184
      • 2. Структура на урока по български езис в началната училищна степен
        • стр. 186
        • стр. 187
        • стр. 188
        • стр. 189
        • стр. 190
        • стр. 191
        • стр. 192
        • стр. 193
    • СПЕЦИФИЧНИ МЕТОДИ И ПОХВАТИ В УРОКА ПО БЪЛГАРСКИ ЕЗИК
      • стр. 195
      • стр. 196
      • стр. 197
      • стр. 198
      • стр. 199
    • МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ПРАВОГОВОР, ПРАВОПИС И ПУНКТУАЦИЯ
      • 1. Характеристика на проблема
        • стр. 201
        • стр. 202
      • 2. Работа при обучението по правопис, правоговор и пунктуация
        • стр. 204
        • стр. 205
        • стр. 206
    • ОБУЧЕНИЕТО ПО КРАСНОПИС В НАЧАЛНИТЕ КЛАСОВЕ
      • Кратък исторически преглед на обучението по краснопис
        • стр. 208
      • Съвременна постановка на обучението по краснопис
        • стр. 210
      • Обучението по краснопис в първи клас
        • стр. 212
      • Примерна система на калиграфски минимум за I клас
      • Обучението по краснопис във втори клас
        • стр. 215
        • стр. 216
      • Обучението по краснопис в трети клас
        • стр. 218
        • стр. 219
    • ДЯЛ ПЕТИ. РАЗВИТИЕ НА УСТНАТА И ПИСМЕНАТА РЕЧ НА УЧЕНИЦИТЕ
    • ТЕОРЕТИЧЕСКИ ОСНОВИ НА РАБОТАТА ЗА РАЗВИТИЕ НА УСТНАТА ПИСМЕНАТА РЕЧ НА УЧЕНИЦИТЕ
      • 1. Същност на речта и нейното развитие
        • стр. 221
        • стр. 222
      • 2. Видове реч
        • стр. 224
      • 3. Речева дейност. Същност и видове
        • стр. 226
        • стр. 227
        • стр. 228
        • стр. 229
      • 4. Изисквания към речта на учениците и разнообразие на речевата им изява
        • стр. 231
    • ЛЕКСИКАЛНО РАВНИЩЕ НА РАБОТА ЗА РАЗВИТИЕ НА РЕЧТА
      • Задачи на речниковата работа в началните класове
      • Съдържание и методика на речниковата работа
        • стр. 234
        • стр. 235
        • стр. 236
    • СИНТАКТИЧНО РАВНИЩЕ НА РАБОТА ЗА РАЗВИТИЕ НА РЕЧТА
      • Работа над словосъчетанието за развитие на речта
        • стр. 238
        • стр. 239
      • Работа над изречението като единица на речта
        • стр. 241
        • стр. 242
        • стр. 243
    • РАВНИЩЕ НА СВЪРЗАНА РЕЧ
      • Формиране на понятие за текст
        • стр. 245
        • стр. 246
        • стр. 247
      • Жанрова и стилистични диференциация на детската речева изява
        • стр. 249
      • Речево-комуникативни умения
        • стр. 251
        • стр. 252
    • ФУНКЦИИТЕ НА ПРЕРАЗКАЗА В РЕЧЕВОТО РАЗВИТИЕ НА УЧЕНИЦИТЕ ОТ НАЧАЛНАТА УЧИЛИЩНА ВЪЗРАСТ
      • Същност и значение на преразказа за развитието на детската реч
      • Видове преразказ
        • стр. 254
      • Структура на урока
        • стр. 256
      • Система на работа в обучението по преразказ
        • стр. 258
      • Несъвършенства в методиката на обучение в преразказ
        • стр. 260
    • ФУНКЦИИТЕ НА СЪЧИНЕНИЕТО В РЕЧЕВОТО РАЗВИТИЕ НА УЧЕНИЦИТЕ ОТ I ДО IV КЛАС
      • Основни функции на съчинението в речевото развитие на учениците
        • стр. 262
      • Видове съчинения
        • стр. 264
      • Система на работа по съчинение в I-III клас
        • стр. 266
        • стр. 267
      • Урокът по съчинение
      • стр. 269
    • Съдържание
      • стр. 271
      • стр. 272
      • стр. 273
    • Задна корица